Door het toevoegen van deze tag aan afbeeldingen worden ook deze SEO geoptimaliseerd. Je geeft ze immers een beschrijving mee. Met deze beschrijving worden ook de afbeeldingen beschikbaar in Google Image Search.
Branded content
is een samensmelting tussen adverteren en entertainment. De content is meer verfijnd dan alleen het productpositionering omdat de content is ingebed in de juiste context/omgeving. Branded content biedt over het algemeen betere positioneringsmogelijkheden voor een merk of organisatie.
Backlinks
De links die andere websites naar de website maken. Dit geeft voor Google aan hoe goed de website gewaardeerd wordt door anderen.
Call to action
De aanzet tot actie die je op je website plaatst. Bijvoorbeeld ‘ Schrijf je nu in’ , ‘ Meld je vandaag aan’, ‘ Maak een afspraak’.
Conversie
Een conversie is het behalen van een vastgesteld, online doel. Denk bijvoorbeeld aan een inschrijving voor de nieuwsbrief, een like op Facebook of een aanmelding voor een bijeenkomst.
Conversiefunnel
De conversiefunnel is een verzameling van acties die leiden tot de uiteindelijke conversie. Bijvoorbeeld een uitleg met een recensie die zorgt dat iemand zich aanmeld voor een dienst. Het heeft alles te maken met de plaatsing van call-to- action op een juiste plek op pagina’s in de navigatieflow zodat een conversie behaalt wordt.
Google Analytics
Google Analytics is een meetprogramma van Google waarmee zeer uitgebreide statistieken van een website kunnen worden achterhaald.
Google Search Console
Google Search Console is een service die wordt aangeboden door Google en waarmee de aanwezigheid van de website in de zoekresultaten bijgehouden wordt. Je krijgt meer inzicht in hoe Google de website ziet en wat de prestaties vnan de website zijn op zowel technisch als SEO vlak.
Keywords
Woorden waarop jouw content gevonden moet worden. Waarop wil je je focussen? Bijvoorbeeld ‘architecten advies’ dan steek je de teksten, titels, meta description & title tags daarop in. Google herkent op die manier waar de website over gaat en verifieert dit met content op de website.
Look-and-feel
Hoe de website eruit ziet. Denk aan kleurgebruik, beeldgebruik, lettertype keuze. Én, wellicht nog wel belangrijker, wat de betekenis van deze look-and-feel is voor de gebruiker. Het kan een website (of een merk/product0 versterken maar ook verzwakken.
Metadescription
De metadescription is ervoor bedoeld om een korte omschrijving te geven van waar je pagina over gaat. Als bezoeker zie je deze tekst (vaak) in de zoekresultaten van Google.
Navigatie
De menustructuur in de website. Het menu bestaat meestal uit een hoofdmenu (bovenaan de pagina) een submenu (een deel van het hoofdmenu uitgevouwen) en een footermenu (onderaan de website).
Navigatieflow
De navigatieflow laat zien hoe bezoekers door je site heen klikken. Welke pagina’s moeten er zijn om in de informatie behoefte te voorzien en hoe bouwen we die pagina’s op zodat er een logische structuur op de website ontstaat.
SEO
Search Engine Optimization. Deze term wordt vaak gebruikt wanneer Google de website beter moet gaan indexeren en je content beter moet gaan weergeven in de zoekresultaten. SEO is een lange termijn project omdat de resultaten niet direct zichtbaar zijn, maar moeten groeien in de Google organische zoekresultaten (dus niet betaalde zoekresultaten).
Sub-line
De beschrijving van je website, vaak geplaatst onder de titel. Bijvoorbeeld titel is Google, sub-line is ‘ Vind wat je zoekt’.
Template
De template is het frame waarin je website is gebouwd. Het geeft kantlijnen, mogelijkheden en beperkingen aan rondom de opbouw van je website.
Title tag
Dit is de titel van iedere, individuele pagina op een website die 1-op-1 overgenomen wordt in de Google zoekresultaten.
Widgets/plugins
Zijn tools die je in de WordPress website kunt laten om die bijvoorbeeld beter te laten functioneren, meer functionaliteit zoals bijvoorbeeld SEO toe te voegen of de look-and-feel aan te passen.